Üniversitemiz bünyesinde kurulan merkezimizin öğretim programı, Avrupa Ortak Dil Metninde yer alan kriterlere uygun olarak oluşturulmuştur. Öğretim sınıfları son teknoloji ile donatılmış olup, ders işlemede resim, müzik, video, film gibi işitsel ve görsel ögelerden faydalanılmaktadır.
Merkezimizde Türkçe öğretimi beceri temelli dil öğretim anlayışı benimsenerek öğrencilere dil bilgisinden çok, dil becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Dil öğretiminde dört temel dil becerisi olan okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerine, ders süreçlerinde eşit oranda yer verilmektedir.
Gümüşhane Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde öğretime başlamadan önce, gelen her öğrenciye Seviye Tespit Sınavı yapılmakta olup, Türkçe öğrenmek isteyen öğrencinin seviye analizi yapılmaktadır.
Merkezimizde basamaklı kur sistemine uygulanmaktadır. Temel düzeyde A1 ve A2; orta düzeyde B1 ve B2; yüksek düzeyde ise C1 düzeyinde Türkçe kursları açılmaktadır. Sınıf ortamı “U” düzeni şeklinde tabir edilen sınıflarda en az 10, en fazla 18 kişilik sınıflarda yapılmaktadır. Merkezimizde bütün öğrenciler kur sonlarında sınavlara tabi tutulur. Bu sınavlara göre seviye sınıfları oluşturulur. Seviye sınıfları arasında geçişler gerçekleşebilir. Tüm bunlara ek olarak, derste öğrenilenlerin pekiştirilmesi ve öğrencilerin kendini günlük hayatın içinde daha iyi ifade etme becerilerinin geliştirilmesi için konuşma ve yazma kulüpleri de oluşturulmaktadır.
Merkezimizdeki ders süreci akademik takvime bağlı olarak öğrencilerin ders dönemlerine uygun bir şekilde düzenlenmiştir. Buna göre; ders dönemlerimiz üç ayrı döneme ayrılmıştır. Bahse konu dönemler Ocak, Haziran ve Eylül aylarında olmak üzere üç dönem öğrenciler için Türkçe hazırlık sınıfları açılmaktadır. Türkçe öğrenmek isteyen kursiyerlerin bu dönemleri dikkate almaları gerekmektedir.